Drodzy Rodzice, małe dzieci są ciekawe wszystkiego. Przyjmują wszystko, co im zaproponujemy. Zamiast zagrożenia czują raczej ciekawość, słysząc nowy język, podany w odpowiedni sposób, tak jak w przedszkolu Happy Time. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom współczesnych Rodziców stworzyliśmy przedszkole anglojęzyczne. Pragniemy zapewnić dzieciom od najmłodszych lat szczęśliwe i radosne dzieciństwo a zarazem przygotowanie do życia we współczesnym i wymagającym świecie. Dzieci bardzo szybko się uczą. W krótkim czasie i w bardzo naturalny sposób przyswajają wiedzę, na którą w starszym wieku muszą poświecić znacznie więcej czasu i wysiłku. Maluchy w dzisiejszych czasach i tak stykają się z językiem obcym - słyszą go w telewizji, korzystają też z komputerów. Uczą się słów w sposób zupełnie nieświadomy.
Dobrze jest wykorzystać umiejętności łatwego przyswajania wiedzy w sposób ukierunkowany. Zwłaszcza w czasach, kiedy umiejętność władania dodatkowym językiem staje się wręcz obowiązkowa. Język obcy nie jest tylko przedmiotem, ale także narzędziem nauczania. Dzięki nauce dziecko rozwija się intelektualnie, emocjonalnie i społecznie. Zdaje sobie sprawę, że istnieją inne kultury i języki niż ten, którym najczęściej się posługuje i z którym się spotyka. Dzieci uczą się znacznie więcej, niż tylko zwrotów i słówek w języku angielskim. Rozwijają też w sobie inne zdolności, np. stają się bardziej pewne siebie i przedsiębiorcze. Nauka przez zabawę rozwija ich zdolności przyswajania wiedzy. Rozwija się u nich kojarzenie tzn. potrafią przypomnieć sobie szybko piosenkę lub wierszyk, w którym chodzi im tylko o jedno słowo. Taka umiejętność przyda im się na cale życie, zwłaszcza w okresie edukacji szkolnej. Dzieci podchodzą do nowego języka całkiem naturalnie, robią coś innego, nowego i to je cieszy. Potrafią automatycznie przestawić się z trybu myślenia w języku polskim na język angielski.
W naszym przedszkolu panuje bajkowy, rodzinny klimat. Uczymy poprzez zabawę gdyż podstawową formą aktywności dziecięcej jest właśnie zabawa – w niej tkwi ogromny potencjał rozwojowy. Uczymy dzieci od najmłodszych lat samodzielności i rozwijamy umiejętność kreatywnego myślenia. Każda nowa umiejętność buduje poczucie wartości u dziecka. To, że coraz więcej mu się udaje, staje się dla niego źródłem motywacji oraz sprawia, że maluch czuje się pewniej w nowych sytuacjach. Umiejętności te procentują w szkole lepszymi wynikami w nauce, a w życiu dorosłym lepszym funkcjonowaniem społecznym i zawodowym. Zabawa zaspokaja najważniejsze potrzeby dziecka takie jak: ruch, działanie, kontakty społeczne, badanie i poznawanie świata. Daje dziecku odprężenie, wypoczynek, umożliwia odreagowanie przykrych emocji, pozwala na rozwijanie wyobraźni, kreację dziecięcego świata i wszechstronny rozwój. Uczymy dzieci szacunku, tolerancji, pobudzamy i pielęgnujemy ich wrażliwość.
Aby móc się zdrowo rozwijać, dzieci potrzebują ruchu. Nasz plac zabaw, boisko szkolne, sala gimnastyczna, sala sensoryczna, ścianka wspinaczkowa, trampoliny, oferują dzieciom wystarczającą przestrzeń, zaspokajając codziennie ich naturalne dążenie do zabawy.
Hangar 646
Raz w tygodniu nasi podopieczni wraz z opiekunami wybierają się na zajęcia do parku trampolin Hangar 646. To doskonałe miejsce na uwolnienie energii oraz zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń poprzez zabawę. Do dyspozycji dzieci jest również trampolina w naszym przedszkolnym ogrodzie.
Aktywność fizyczną dzieci rozwijamy także na pobliskim boisku sportowym i Sali gimnastycznej szkoły podstawowej przy ul. Afrykańskiej. W piękne, ciepłe dni bawimy się na dworze, zaś zimą używamy zamkniętej przestrzeni na sali.
Tak jak nasze ciało, aby rosnąć potrzebuje pożywienia, tak mózg do prawidłowego rozwoju potrzebuje bodźców z otoczenia. Uczymy się dzięki naszym zmysłom nieustannie przekazującym setki tysięcy informacji do mózgu, gdzie następuje ich łączenie i przetwarzanie w celu jak najlepszego zareagowania. Ten proces selekcji bodźców, odbywający się w ośrodkach podkorowych w mózgu nazwano integracją sensoryczną. Gdy wszystkie zmysły działają prawidłowo dziecko rozwija się w sposób harmonijny, a my widzimy to w jego ruchach i zachowaniu. Wystarczy, że jesteśmy uważni na sygnały wysyłane przez dziecko i podążając za nim zapewniamy mu bodźce, których potrzebuje. Niemowlę jest w stanie wymusić na mamie tyle uścisków i kołysek ile potrzebuje jego układ nerwowy do dobrej integracji. Starsze dziecko wspinając się, skacząc i turlając również zapewnia sobie dobry rozwój. W naszym przedszkolu stworzyliśmy otoczenie tak, aby mały człowiek miał, w czym wybierać karmiąc swoje zmysły.
Do dyspozycji dzieci oddajemy sprzęt firmy Wehrfritz. Są to ścieżki balansujące, węże i trampoliny balansujące, mini park linowy - świat wspinaczki i wiele innych, Dzięki zabawom dzieci lepiej poznają swoje ciało!
Wspinać się, balansować, zwisać, skakać, zjeżdżać, odpoczywać, huśtać się - na ściance wspinaczkowej czeka na dzieci wiele ciekawych przygód ruchowych i możliwości zabaw. Z każdym nowym doświadczeniem wzrasta wiara we własne zdolności oraz odwaga do dalszego próbowania czegoś nowego. Także rozwój kompetencji językowych jest ściśle związany z pewnością ruchową.
Skoki na trampolinie ćwiczą mięśnie stóp i nóg, wytrzymałość oraz napięcie całego ciała. Dzieci mogą doświadczyć, co się dzieje przy przenoszeniu ciężaru ciała i w jaki sposób użyć ramion do rozmachu. Uczą się, jak można przeciwdziałać sprężystości trampoliny lub jeszcze ją wzmocnić.
Trampolina balansuująca
Wymaga odwagi, ale sprawia również wielką frajdę. Elastyczna i lekka jak narta, deska ugina się przy każdym kroku - nie ma na spodzie wzmocnień z metalu i pokryta jest włóknami z tworzyw sztucznych. Te ostatnie zapewniają elastyczność i stabilność. Proste ćwiczenia, takie jak zgięcie kolana lub stanie na jednej nodze to nie lada wyzwanie. Z kilku płyt do balansowania można stworzyć nie lada tor przeszkód!
Stoły do zabawy w piasku i wodzie zapewniają dzieciom zabawę przez cały rok szkolny. Stoły z parasolem słonecznym i pokrywą oraz akcesoriami takimi jak mosty, łódki, wiaderka i łopatki. To doskonałe zajęcie na deszczowe popołudnia!
Już we wczesnym dzieciństwie można położyć podwaliny pod zainteresowania techniczne, matematyczne, przyrodnicze. Dzisiejsi mali badacze to jutrzejsi naukowcy w wielu dziedzinach. Wspieramy ich różnorodnymi pomocami i całościowymi koncepcjami nauczania w zakresie: badań, eksperymentów, przyrody, żywienia, geografii, kosmosu, matematyki, konstruowania. Dzieci próbują, eksperymentują, doświadczają, a nauka ożywa!
Wraz z firmą mBiologia dwa razy w miesiącu wykwalifikowana kadra nauczycieli pasjonatów dba, aby każde dziecko odkryło tajemniczy świat przyrody. Zajęcia w Klubie Małych Przyrodników pozwalają na bliskie obcowanie z naturą i stanowią bogate źródło wrażeń. Bezpośrednio zetknięcie z otoczeniem przyrodniczym wywołuje u dziecka zdziwienie, nasuwa wiele pytań, stwarza szerokie możliwości doświadczeń umysłowych wpływając pozytywnie na jego rozwój intelektualny. Pełna oferta Klubu Małych Przyrodników dostępna na stronie www.mbiologia.pl
W celu zapewnienia najszerszej oferty dydaktycznej, współpracujemy z nauczycielami z brytyjskich przedszkoli. Raz w roku, przez okres wakacyjny, gościmy specjalistów na co dzień posługujących się językiem angielskim i nauczających w tym języku. Wymieniamy się doświadczeniami, wdrażamy nowe rozwiązania, a dzieci oprócz oferty MEN mają szansę poznać brytyjski program nauczania.
„Dziecko nie jest aktorem, ono bawi się w teatr”. Zabawy teatralne to ważny element pracy pedagogicznej naszego przedszkola. Dzieci raz w miesiącu mają kontakt z aktorami grupy teatralnej z Krakowa ale to nie tylko oglądanie , ale przede wszystkim zabawa w teatr. Raz w tygodniu odwiedza nas Wojtek Sikora ( aktor/reżyser) i czyta nam interesujące bajki oraz dwa razy w roku przygotowuje dzieci wraz z nauczycielami do przedstawień teatralnych na scenie w PROM Kultury Saska Kępa. Teatr jest dla dzieci rzeczywistością wyjątkową, w której wszystko może się zdarzyć a odtwórca roli ma okazję realizować swoje marzenia, by stać się kimś innym. Wprowadzamy dzieci w świat sztuki poprzez zabawy teatralne co przynosi im wiele korzyści, rozwija wyobraźnię, doskonali mowę, która staje się wyrazista i melodyjna, sprzyja umuzykalnieniu, rozwija płynność ruchów oraz zwiększa poczucie własnej wartości. Jest również okazją do wspaniałej zabawy, dającej wiele satysfakcji.
Zajęcia plastyczne w naszym przedszkolu opierają się na rysowaniu na różnych formach i powierzchniach. Ćwiczy to motorykę dużą i małą dzieci, poprawia koncentrację i uwagę, wpływa pozytywnie na zmysł wzroku, dotyku, zapachu i słuchu, uczy współpracy w grupie i wspomaga myślenie logiczne i przyczynowo-skutkowe. Możliwość malowania, rysowania i lepienia sprawia radość dzieciom.
Zajęcia umuzykalniające: taniec, zabawa przy muzyce, gra na instrumentach perkusyjnych oraz nauka piosenek to kształtowanie poczucia rytmu, pamięci (w tym muzycznej), a ćwiczenia grupowe w zadaniach stawianych na rytmice rozwijają w dzieciach pozytywne zachowania i współdziałanie w grupie, a także refleks, koncentrację, wspomagają rozwój intelektualny. Zajęcia umuzykalniające to także potrzeba akceptowanych postaw społecznych i moralnych oraz poszerzanie wiedzy o sobie, zachęcanie do twórczej postawy wobec świata i otwartego, koncepcyjnego myślenia (improwizacja ruchowa).
Przedszkolaki już od wieku 2 lat mają kontakt z prawdziwą muzyką .
Raz w miesiącu dzieci idą do naszej szkoły podstawowej WYS na koncert artystów Filharmonii Narodowej .
Raz w tygodniu zapraszamy dzieci w pięknych fartuszkach na zajęcia kulinarne . Przedszkolaki od najmłodszych lat mieszają składniki, kroją, wygniatają, wałkują, ozdabiają. Na zajęciach pracujemy z recepturą dania oczywiście w języku
angielskim , uczymy się odmierzać i odpowiednio łączyć składniki. Dzieci uczą się przygotowywać prosty , smaczny, zdrowy posiłek.
Każde dziecko świętuje w Happy Time swoje urodzinki. Jest bardzo pysznie i wesoło w naszej cukierni:)
Dzieci samodzielnie dekorują upieczony wcześniej w naszej kuchni biszkopt.
Wiek przedszkolny to bardzo ważny okres w rozwoju dziecka; jest to czas bardzo intensywnego rozwoju umysłowo-fizycznego. W tym okresie dzieciom potrzebne jest odpowiednio zbilansowane, urozmaicone pożywienie. Ponieważ dzieci spędzają dużo czasu w przedszkolu i jedzą 5 posiłków, od śniadania do podwieczorku, zapewniamy naszym przedszkolakom dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych i energii od śniadania do ostatniego podwieczorku:produkty zbożowe - płatki owsiane z mlekiem , chleb jaglany i gryczany wital na naturalnym zakwasie http://www.facebook.com/naZakwasie, naleśniki i placki z mąki ryżowej , razowej i owsianej; warzywa i owoce (pochodzące z rolnictwa ekologicznego) , świeże marchewki każdego dnia http://marwit.pl/ ;białko- mleko , jajka, ryby, mięso; napoje- herbatki ziołowe , owocowe naturalne kompoty, naturalne i świeże każdego dnia z wyciskarki soki owocowe i warzywne oraz stały dostęp do wody. Nie dodajemy do naszych posiłków i kompotu cukru.
Smaczne obiady dostarcza nam od 8 lat firma kateringowa http://obiadydladzieci.pl
Bezpieczeństwo i zdrowie dziecka na terenie przedszkola jak i poza nim to podstawowe zadanie dla nauczycieli, opiekunów oraz innych pracowników przedszkola.